Δελτίο τύπου 140 Oρθοδόξων Xριστιανικών σωματείων ενάντια στο νομοσχέδιο για τον «γάμο» των ομοφυλοφίλωνΔελτίο τύπου 140 Oρθοδόξων Xριστιανικών σωματείων ενάντια στο νομοσχέδιο για τον «γάμο» των ομοφυλοφίλων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ https://www.xfe.gr/

140 ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΓΑΜΟ» ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

Τα κάτωθι 140 Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία — μαζί με τα Παραρτήματά τους — απ’ όλη την Ελλάδα και το κίνημα υπέρ της παραδοσιακής ελληνορθόδοξης οικογένειας «Μαμά, Μπαμπάς και Παιδιά», με αφορμή την επιστημονικά απαράδεκτη, αντεθνική και αντορθόδοξη απόφαση της Κυβέρνησης, να φέρει στη Βουλή Σχέδιο Νόμου, που προβλέπει τον «γάμο» των ομοφυλοφίλων και το «δικαίωμά» τους στην τεκνοθεσία, δηλώνουν, εξαρχής, τη σταθερή τους αντίθεση και εκφράζουν έντονη αποδοκιμασία. Το Νομοσχέδιο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδίου του Πρωθυπουργού, προτείνεται, στα πλαίσια της ίσης αντιμετώπισης εκ μέρους της πολιτείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων και της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των παιδιών που ήδη έχουν αναλάβει, Νόμος, που, όμως, δεν επιβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ομοφυλόφιλη «σύζευξη», ακόμη και περιβεβλημένη με την κρατική νομιμότητα, ουδέποτε δύναται να εξισωθεί με την ετερόφυλη σχέση και να χαρακτηρισθεί ως «γάμος». Δεν υπάρχει η βιολογική συμπληρωματικότητα, που καθιστά τη σχέση γόνιμη και παρέχει την προοπτική της δημιουργίας Οικογένειας. Για την απόκτηση τέκνων, πάντοτε, θα χρησιμοποιούνται τρίτοι, που, όμως, δεν θα συμμετέχουν στην ανατροφή των παιδιών. Συνεπώς, η ομοφυλόφιλη «σύζευξη» θέτει εξ αρχής τα παιδιά στη μειονεκτική θέση της στέρησης των γονέων τους.

Στην ομοφυλόφιλη «σύζευξη», η απουσία του έτερου φύλου  ισοδυναμεί με την απαξίωσή του, ως οντότητα.  Σηματοδοτεί τον εξευτελισμό του προσώπου, με την αναγκαστική αγορά ή πώληση γενετικού του υλικού, για δημιουργία  «ορφανών» απογόνων.  Στις απαιτήσεις δε της  ομοφυλόφιλης  ανδρικής  σύζευξης κορυφώνεται ο εξευτελισμός της γυναικείας οντότητας και της μητρότητας,  με την «ενοικίαση» της γυναικείας μήτρας.

Η συνείδηση και η παράδοση του λαού μας είναι ξεκάθαρη και είναι αντίθετη σε κάθε τέτοιο «γάμο». Γάμος είναι μόνο η ισόβια και με αιώνια προοπτική ένωση των δύο ετερόφυλων συζύγων, κάτω από την ευλογία της Εκκλησίας μας. Στη συνείδηση του λαού μας υπάρχει ζωντανός ο Νόμος του Ευαγγελίου, το θέλημα του Θεού, η Παράδοση της Εκκλησίας μας, που εκφράζουν όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, για τους οποίους μια τέτοια ένωση είναι βλάσφημη και καταστροφική. Αυτό, άλλωστε, απέδειξε περίτρανα, η φωτισμένη Απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, που συνεδρίασε, εκτάκτως, την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, καταδικάζοντας απερίφραστα ένα τέτοιο «γάμο». Αλλά, ακόμη και αυτοί που δεν έχουν θεολογική παιδεία αντιτίθενται σε κάθε τέτοια νοσηρή ένωση, σεβόμενοι τους βιολογικούς Νόμους της φύσεως, που καθορίζουν ποιες γενετήσιες σχέσεις ευοδώνονται και είναι δημιουργικές και ποιες είναι ανυπόστατες και γι’ αυτό είναι απαραίτητο να απορριφθούν.

Στον ετερόφυλο γάμο και την Οικογένεια, οι γονείς καλούνται να θυσιάσουν τα δικαιώματά τους για χάρη των παιδιών τους. Στον ομόφυλο «γάμο», ολόκληρη η κοινωνία και, ιδιαίτερα, τα ποιο ευάλωτα μέλη της, τα παιδιά, καλούνται να θυσιαστούν για να ικανοποιήσουν τα κατασκευασμένα και ανυπόστατα δικαιώματα της ομοφυλόφιλης «σύζευξης».

Τα κάτωθι 140 Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία — μαζί με τα Παραρτήματά τους — απ’ όλη την Ελλάδα και το κίνημα υπέρ της παραδοσιακής ελληνορθόδοξης οικογένειας «Μαμά, Μπαμπάς και Παιδιά», είναι αντίθετα σε οποιαδήποτε προσπάθεια νομικής εξίσωσης της ομοφυλόφιλης σχέσης με την ετερόφυλη και τον γάμο, υπό οποιοδήποτε πρόσχημα και καλούν όλους να αντιδράσουν με κάθε έννομο μέσο για την ακύρωσή της.


Τα Σωματεία και οι Συλλογικότητες που προσυπογράφουν:

Αδελφότης Ορθοδόξου Ιεραποστολής «Ο ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ»

Αναπλαστική Σχολή Πατρών – Ιερόν Προσκύνημα Αγίου Γερβασίου του Νέου

Εθνική Οργάνωση Πολυτέκνων Αθηνών (Ε.Ο.Π.Α.)

Ενωμένη Ρωμηοσύνη (Ε.ΡΩ.)

Ένωση Επιστημόνων Γυναικών

Ένωση Πολυτέκνων Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης

Εστία Πατερικών Μελετών

Ιεραποστολικός Σύλλογος Κυριακή

Κεντρικός Σύλλογος Πολυτέκνων Γονέων Νομού Θεσσαλονίκης Οι Άγιοι Πάντες

Κίνηση Φοιτητών Γονέων και Εκπαιδευτικών Καβάλας «ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ»

Μητέρες Επιστήμονες Πολύτεκνες

Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος «AΓΙΟΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ Ο ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΣ»

Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος «ΠΟΡΕΙΑ ΑΓΑΠΗΣ»

Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύλλογος Ιωαννίνων «ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «ΑΓΙΑ ΦΟΙΒΗ»

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «ΑΓΙΑ ΤΑΒΙΘΑ»

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «ΑΠΟΛΥΤΡΩΣΙΣ»

Ορθόδοξος Χριστιανική Αδελφότης «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΛΠΙΣ»

Ορθόδοξος Χριστιανικός Σύλλογος «Ο ΣΑΠΦΕΙΡΟΣ»

Ορθόδοξος Χριστιανικός Σύλλογος Τρικάλων «Ο Ελεήμων Σαμαρείτης»

Παγκόσμια Ακαδημία της Ρωμιοσύνης: Ιερός Σύνδεσμος (Π.Α.Τ.Ρ.Ι.Σ.)

Πανελλήνια Ένωση Γονέων «Η Χριστιανική Αγωγή» (Γ.Ε.Χ.Α. – με 57 τμήματα ανά την Ελλάδα)

Πανελλήνια Ένωση Γονέων για την Προστασία του Ελληνορθόδοξου Πολιτισμού της Οικογένειας & του Ατόμου

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.)

Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.)

Πανελλήνιος Σύλλογος Απογόνων Μακεδονομάχων «Ο ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ»

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.)

ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ, Πανελλήνιος Σύνδεσμος για την Ελληνορθόδοξη Παράδοση

Πρωτοβουλία Πολιτών για την πνευματική Ελευθερία

Σύλλογος «Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ»

Σύλλογος «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» (Θεσσαλονίκη)

Σύλλογος Εξωτερικής και Εσωτερικής Ιεραποστολής «ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ»

Σύλλογος Ορθοδόξου Εξωτερικής Ιεραποστολής «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ»

Σύλλογος Ορθοδόξου Ιεραποστολής «Ο ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΣ» ΠΑΤΡΑ

Σύλλογος Ορθόδοξου Ιεραποστολικής Δράσεως «Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ» (με 21 παραρτήματα)

Σύλλογος «ΜΕΤΕΩΡΩΝ ΛΙΘΟΠΟΛΙΣ»

Σύλλογος Πολυτέκνων Βορείου Έβρου «ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ»

Σύλλογος Πολυτέκνων Λαρίσης και Περιχώρων

Σύλλογος Πολυτέκνων Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ

Σύλλογος Πολυτέκνων Νομού Έβρου «ΧΡΙΣΤΟΣ – ΣΩΤΗΡ»

Σύλλογος Πολυτέκνων Περιφερείας Διδυμοτείχου, Ορεστιάδας & Σουφλίου

Σύλλογος Προστασίας Εμβρύων “Η ΑΓΙΑ ΕΜΜΕΛΕΙΑ”

Σύλλογος Φίλων Βυζαντινής Μουσικής ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Σωματείο Ιεροψαλτών ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Συντονιστική Φοιτητική Ένωση Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (Σ.Φ.Ε.Β.Α.)

Φιλανθρωπικό Σωματείο «ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ» ΛΑΡΙΣΑΣ

Φιλόπτωχος Ιεραποστολική Αδελφότης «Η ΟΣΙΑ ΞΕΝΗ»

Χριστιανική Αδελφότης «Η ΛΥΔΙΑ»

Χριστιανική Ένωση Γονέων Αλεξανδρούπολης «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

Χριστιανική Ένωση Γονέων ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Χριστιανική Ένωση Γονέων ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ

Χριστιανική Ένωση Επιστημόνων (Χ.Ε.Ε.)

Χριστιανική Ένωση Επιστημόνων Ν. Τρικάλων

Χριστιανική Ένωσις Ορεστιάδας «ΘΕΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗ»

Χριστιανική Εστία ΔΡΑΜΑΣ

Χριστιανική Εστία ΛΑΜΙΑΣ

Χριστιανική Εστία Λάρισας «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»

Χριστιανική Εστία ΠΑΤΡΩΝ

Χριστιανική Στέγη ΠΑΤΡΩΝ

Χριστιανική Φοιτητική Ένωση (Χ.Φ.Ε.)

Χριστιανική Φοιτητική Δράση (Χ.Φ.Δ.)

Χριστιανικός Σύλλογος «ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ» ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Η ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ Ι. ΜΟΝΗΣ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΑΠΙΟΥ ΤΗΝ 8η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥΗ ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ Ι. ΜΟΝΗΣ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΑΠΙΟΥ ΤΗΝ 8η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Την 8η Δεκεμβρίου κατ’ έτος η Εκκλησία μας εορτάζει την μνήμη του Οσίου Παταπίου και πανηγυρίζει η Ιερά Μονή, που διαφυλάττει το Ιερό Του Σκήνωμα, στο Λουτράκι Κορινθίας. Εξ αφορμής αυτού την Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου, παραμονή της εορτής και ώρα 18:00 θα τελεστεί Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός, στον οποίο θα χοροστατήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος και εν συνεχεία και περί ώρα 20:30, θα τελεστεί Ι. Αγρυπνία.

Την επόμενη, κυρία ημέρα της εορτής Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου και ώρα 7:00, θα τελεσθεί ο Πανηγυρικός Όρθρος και στην συνέχεια η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου.

Οι Ι. Ακολουθίες θα μεταδοθούν ζωντανά από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος και η συμμετοχή των πιστών Χριστιανών κρίνεται απαραίτητη, ώστε να λάβουν την ευλογία και την χάρη του αφθάρτου Ιερού Λειψάνου του Οσίου!

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2022.ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2022.

† Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

ΣΙΚΥΩΝΟΣ, ΖΕΜΕΝΟΥ, ΤΑΡΣΟΥ & ΠΟΛΥΦΕΓΓΟΥΣ

Δ Ι Ο Ν Υ Σ Ι Ο Σ

Προς

τον Ιερόν Κλήρον, τις Μοναστικές Αδελφότητες και τον Ευσεβή Λαό

της Ιεράς και Αποστολικής Μητροπόλεώς μας.

Παιδιά μου αγαπητά, Χριστιανοί μου ευλογημένοι,

και εφέτος θα ηχήσουν χαρμόσυνα οι καμπάνες των Εκκλησιών για την μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων, όπως κάθε χρόνο για 2022 χρόνια, και θα στείλουν και πάλι το πανευφρόσυνο μήνυμα σ᾿ όλη την οικουμένη, ότι γεννήθηκε στον κόσμο ο Θεάνθρωπος Λυτρωτής μας.

Μόνο που εφέτος θα ακουστεί το λυτρωτικό μήνυμα˙ «ότι ετέχθη υμίν σήμερον σωτήρ, ος εστι Χριστός Κύριος, εν πόλει Δαυΐδ» (Λουκ. β’, 11) μέσα σε μεγάλη στενοχώρια, φόβο και αμηχανία˙ «συνοχή εθνών εν απορία» (Λουκ. κα’, 25), ένεκα του πολέμου, που μαίνεται στην γηραιά ήπειρό μας. Χιλιάδες νεκροί, εκατομμύρια πρόσφυγες, ανελεήτοι βομβαρδισμοί, καταστροφές αμέτρητες, πόλεις που μετεβλήθησαν σε συντρίμμια..! Με τις συνέπειες του πολέμου να πλήττουν σχεδόν τον κόσμο όλο, προκαλώντας ενεργειακή κρίση αλλά και επικείμενη επισιτιστική κρίση σε πολλές χώρες. Οι άρχοντες των λαών εμφανίζονται να αγωνιούν για το πώς θα αντιμετωπισθεί το ψύχος του χειμώνα, πώς θα αντιμετωπισθεί το τυχόν φάσμα της πείνας, πώς θα εξελιχθεί η λοιμική πανδημία αλλά και πώς θα υπερβούμε την κλιματική αλλαγή. Ανησυχητικά ακούονται απειλές για χρήση μη συμβατικών όπλων, φόβοι αιωρούνται για πυρηνικές καταστροφές. Ο κόσμος όλος βρίσκεται σε απορία και ο φόβος ταράζει τις ψυχές των ανθρώπων. Αλλά και η χώρα μας δέχεται απειλές από την γείτονα χώρα, οι οποίες δημιουργούν ανασφάλειες, επαπειλούμενους κινδύνους, ενδεχόμενα κακά με αποτέλεσμα την αδημονία και ανησυχία.

Η φωνή του Αγγέλου όμως θα ακουστεί και πάλι, όπως τότε στην Βηθλεέμ κατά την άγια νύκτα της Γεννήσεως του Χριστού στους ποιμένες, οι οποίοι «εφοβήθησαν φόβον μέγαν» (Λουκ. β’, 9). «Μη φοβείσθε˙ ιδού γαρ ευαγγελίζομαι υμίν χαράν μεγάλην, ήτις έσται παντί τω λαώ» (Λουκ. β’, 10). Διασκεδάζει ο Άγγελος τον φόβο των ποιμένων, δεν σταματά όμως μέχρι εκεί. Προχωρεί και διδάσκει και κατευθύνει τους φοβισμένους βοσκούς εκεί που θα εύρουν τον Σωτήρα τους. Πού; Στην φάτνη των αλόγων μέσα στο σπήλαιο της Βηθλεέμ, όπου ο Λυτρωτής και Κύριός τους, που από την θέα και μόνο του φωτοειδούς Προσώπου Του θα αισθανθούν ισχυρότατο το αίσθημα της χαράς και της ευφροσύνης των ψυχών τους, ειρηνεύοντες.

Αυτό πράττει και η Αγία μας Εκκλησία κι εφέτος και πάντα! Σε καλεί ταλαίπωρε άνθρωπε, σε καλεί φοβισμένε άνθρωπε, σε καλεί αποκαρδιωμένε, απογοητευμένε από τις διάφορες κρίσεις, κουρασμένε από τα ποικίλα σκάνδαλα αλλά και τις προσωπικές σου αποτυχίες, σε καλεί, ιδιαιτέρως κατά την ημέρα αυτή των Αγίων Χριστουγέννων, να κατευθυνθείς προς την Βηθλεέμ, προς την αγία Φάτνη. Σε σένα εναπόκειται η αποδοχή του καλέσματος. Τόλμησε την πορεία προς την Βηθλεέμ όπως και οι βοσκοί, για τους οποίους σημειώνει το Άγιο Ευαγγέλιο˙ «ως απήλθον απ᾿ αυτών εις τον ουρανόν οι άγγελοι, και οι άνθρωποι οι ποιμένες είπον προς αλλήλους˙ διέλθωμεν δη έως Βηθλεέμ και ίδωμεν το ρήμα τούτο το γεγονός, ο ο Κύριος εγνώρισεν ημίν» (Λουκ. β’, 15). Όταν οι άγγελοι, έφυγαν απ᾿ αυτούς και ανέβηκαν στον ουρανό, τότε και οι άνθρωποι, δηλαδή, οι ποιμένες, είπαν μεταξύ τους˙ «ας περάσωμε λοιπόν μέχρι την Βηθλεέμ και ας δούμε αυτό που ο άγγελος μας είπε ότι έγινε και το οποίο μας γνωστοποίησε ο Κύριος. Υπάκουσαν οι ποιμένες, απετόλμησαν οι ποιμένες, εξήλθαν από τον χώρο τους, κουράστηκαν να πάνε μέχρι την Βηθλεέμ και μάλιστα «σπεύσαντες» (Λουκ. β’, 16), δηλαδή όσο μπορούσαν γρηγορώτερα, αμείφθησαν όμως, αφού «ανεύρον την τε Μαριάμ και τον Ιωσήφ και το βρέφος κείμενον εν φάτνη» (ενθ. ανωτ.).

Άκουσε και συ την φωνή της Εκκλησίας κουρασμένε στρατοκόπε. Υπάκουσε στην κλήση, βγες από τον στενό-χώρο σου, τον άπελπι, πορεύσου «ώσπερ οι Μάγοι και οι ποιμένες», μη φοβάσαι τις τυχόν δυσκολίες, σε περιμένει πλούσια η αμοιβή, η συνάντησή σου με τον ενανθρωπήσαντα Σωτήρα Χριστό, για τον Οποίον ο Προφήτης Ησαΐας μας λέει πως το «παιδίον» το οποίον «εγεννήθη ημίν», μεταξύ των άλλων ονομάτων Του φέρει και το όνομα˙ «άρχων ειρήνης» (Ησ. θ’, 6). Είναι Αυτός που με το σωτήριο έργο Του συμφιλιώνει το πλάσμα με τον Πλάστη του, ο Μέγας Ειρηνοποιός, αφού, κατά τον Απόστολό μας, τώρα «ειρήνην έχομεν προς τον Θεόν δια του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού» (Ρωμ. ε’, 1).

Τι κι αν μαίνονται γύρω μας πόλεμοι, τι κι αν μας απειλούν υγειονομικές, ενεργειακές, οικονομικές, επισιτιστικές κρίσεις, κλιματικές αλλαγές η φωνή του ενανθρωπήσαντος Ιησού εις τους αιώνας ακούγεται αληθινή˙ «μη θροείσθε» (Μαρκ. ιγ’, 7)! «Ταύτα λελάληκα υμίν ίνα εν εμοί ειρήνην έχητε. Εν τω κόσμω θλίψιν έξετε˙ αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ιω. ιστ’, 33).

Ζητάς την ειρήνη, άνθρωπε; Στον Χριστό θα την εύρεις!

Ζητάς την ασφάλεια, άνθρωπε; Με τον Χριστό θα είσαι ασφαλής!

Ζητάς την σωτηρία, άνθρωπε; Ο Χριστός είναι ο Σωτήρας «ουκ έστιν εν άλλω ουδενί η σωτηρία» (Πραξ. δ’, 12)!

Ψάχνεις που θα βρεις την ειρήνη, την ασφάλεια, την σωτηρία; Η απάντησις είναι μία˙ στην Εκκλησία του Χριστού, την Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν.

Αν είσαι εντός της Εκκλησίας «μείνε άγρυπνος και προσεκτικός. Στάσου στερεός και ακλόνητος στην πιστή. Ανδρίζου, πάρε δύναμη και ισχύ» (πρβλ. Α’ Κορ. ιστ’, 13).

Αν είσαι εκτός της Εκκλησίας αποφάσισε τώρα τα εφετινά Χριστούγεννα να γίνουν η αναγέννησή σου, η είσοδός σου στον σωστικό και άγιο χώρο της Εκκλησίας. Ξεκίνησε και τρέξε «επί την οικίαν του παιδίου» (πρβλ. Ματθ. β’, 11). Τι κι αν οι βασιλείς και οι τύραννοι και πλήθη λαού σου κλείνουν τον δρόμο; Εσύ μην αφήσεις τον πόθο να σβήσει. Σπεύσον «ώσπερ οι Μάγοι», αφού αφήσεις όπως κι αυτοί «τον ιουδαϊκό λαό, την ταραγμένη πόλη, τον αιμοδιψή τύραννο, την πλάνη του βίου» και φθάσε στην Βηθλεέμ, «όπου ο οίκος του άρτου του πνευματικού» (Ιω. Χρυσ. ομ. Ζ’ εις το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον, ΕΠΕ 9, 244), όπου το Πανάγιον του Χριστού Σώμα και το Πανάχραντον Αυτού Αίμα προσφέρον-ται προς «βρώσιν και πόσιν» εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον!

Ζήσε, Χριστιανέ, την ένωσή σου με τον ενανθρωπήσαντα Ιησού Χριστό και πραγματοποίησε το της Αγίας Γραφής˙ «αδελφιδός μου εμοί καγώ αυτώ» (Άσμ. Ασμ. β’, 16) και δεν έχεις να φοβηθείς τίποτε! Ότι μεθ᾿ ημών ο Θεός!!!

Χρόνια πολλά και παρά του σαρκωθέντος Χριστού ευλογημένα!

Διάπυρος προς Χριστόν Τεχθέντα ευχέτης Σας

μετά στοργής και αγάπης πολλής

Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ

† Ο ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ

Μητροπολίτης Κερκύρας: “Η ηλεκτρονική Ταυτότητα”Μητροπολίτης Κερκύρας: “Η ηλεκτρονική Ταυτότητα”

Του Σεβ. Μητροπολίτου Κερκύρας κ. Νεκταρίου


Ἡ ἠλεκτρονική ταυτότητα ὡς στοιχεῖο ταυτοποίησης τοῦ προσώπου, στό βαθμό πού δέν ἀλλοιώνει τή θεολογία καί τή διδασκαλία της ἀποτελεῖ ἕνα πολιτικό ζήτημα, στό ὁποῖο ἡ Ἐκκλησία ἀσφαλῶς δέν ἐμπλέκεται.

Ἡ ἴδια ἡ ταυτότητα δέν εἶναι ἀντικείμενο τῆς πίστεως καί τῆς σχέσης μας μέ τόν Θεό.

Ὡστόσο ἀποκτᾶ θεολογικό περιεχόμενο, ὅταν αὐτή ἀλλοιώνει τή χριστιανική ἀνθρωπολογία καί διαταράσσει τό σωτηριολογικό ἔργο τῆς Ἐκκλησίας, τό ὁποῖο συνίσταται στήν διασφάλιση τῆς κοινωνίας τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό σέ κάθε ἐποχή.

Ὁ ἄνθρωπος πλάσθηκε «κατ’ εἰκόνα τοῦ Θεοῦ καί καθ’ ὁμοίωσιν», πού σημαίνει ὅτι τό ἀρχέτυπο τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ θεότητα.

Γι’ αὐτό ὁ ἄνθρωπος διασώζει ἀφ’ ἑνός μέν τόν τριαδολογικό τρόπο ὑπάρξεως τοῦ Θεοῦ, ἔχοντας νοῦ, λόγο καί πνεῦμα, ἀφ’ ἑτέρου δέ τήν ἐλευθερία τῆς βουλήσεως, ἀλλά καί τήν κυριαρχική ἐξουσία ἐπάνω σέ ὁλόκληρη τήν ἄλογη κτιστή πραγματικότητα.

Ἀπαλλαγμένος ἀπό τήν «μωρία» τῶν ἀλόγων ὄντων κοσμεῖται μέ τό «ἀδέσποτο» καί «αὐτεξούσιο», ὅπως ἐπισημαίνει ὁ ἅγ. Γρηγόριος Νύσσης, πρᾶγμα πού τόν διαφοροποιεῖ πλήρως ἀπό ὅλα τά ὄντα μέσα στόν κόσμο.

Ἐλεύθερος κατά τήν ὁμοιότητα τοῦ δημιουργοῦ του καί ἔχοντας τήν αὐτοκυριαρχία στήν ἴδια του τή φύση, εἰσέρχεται τελευταῖος στόν κόσμο, ὄχι ὡς ἀπόβλητος, ἀλλά ὡς βασιλεύς τῶν ὑποχειρίων, ὄχι ὡς δοῦλος, ἀλλά ὡς ἔχων «βασιλείας ἐνέργειαν ἐπιτήδειον», γιά νά πραγματοποιηθεῖ ἡ «μίξις τε καὶ ἀνάκρασις» μεταξύ νοητῆς καί αἰσθητῆς οὐσίας, «ὡς ἂν μηδὲν ἀπόβλητον εἴη τῆς κτίσεως, καθώς φησιν ὁ ἀπόστολος, μηδὲ τῆς θείας κοινωνίας ἀπόκληρον».

Ἡ ταυτότητα μέ βάση τήν Ὁδηγία τῆς Ε.Ε. (Κανονισμός 2019/1157) ἀπαιτεῖ τήν ταυτοποίηση τοῦ προσώπου καί μόνον, μέ τρόπο ἀδιάβλητο χωρίς νά περιλαμβάνει ἄλλα στοιχεῖα.

Ὁποιαδήποτε ἄλλη συμπερίληψη πλήν τῆς ταυτοποιήσεως τοῦ προσώπου, θά πρέπει νά εἶναι «φυσικά ή λογικά διαχωρισμένα από τα βιομετρικά δεδομένα που αναφέρονται στην παράγραφο 5» τοῦ Κανονισμοῦ.

Τό γεγονός ὅτι τά στοιχεῖα, πού ἀφοροῦν ἄλλες «ηλεκτρονικές υπηρεσίες όπως η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και οι ηλεκτρονικές επιχειρηματικές δραστηριότητες», εἶναι στή διάθεση τοῦ κάθε κράτους νά τίς ἐπιλέξει καί δέν ἀποτελεῖ ὑποχρέωση τοῦ κράτους μέλους, φαίνεται σαφῶς ἀπό τήν ὑποθετική διατύπωση τῆς σχετικῆς παραγράφου: «Αν τα κράτη μέλη αποθηκεύουν…», ἀλλά καί ἀπό τήν ὑποχρέωση νά ἀποθηκεύονται ξεχωριστά ἀπό τά βιομετρικά δεδομένα.

Στή συνέχεια τῆς παραπάνω Ὁδηγίας, ἔγινε τροποποίηση τῆς υπ’ ἀρ. 8200/0-297647/ 10.4.2018 κοινής υπουργικής απόφασης «Έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων πολιτών» (Β’ 1476) μέ τήν υπ’ αριθμ. 8200/0-109568/17.2.2023 ἀπόφαση (Β’ 824) πού δημοσιεύθηκε στό ΦΕΚ 824/17-2-2302, ἡ ὁποία προβλέπει στό ἄρθρο 1, παράγραφος 4:

«Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 3 της ίδιας ως άνω απόφασης, αντικαθίσταται ως εξής: «Επιπλέον, στο ως άνω ηλεκτρονικό μέσο αποθηκεύονται το επώνυμο πατέρα, επώνυμο μητέρας, ο Δήμος εγγραφής, ο αριθμός δημοτολογίου και ο τόπος έκδοσης του δελτίου, ενώ θα δύναται να αποθηκευτούν τα στοιχεία που απαιτούνται για τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εάν αποφασισθεί να συμπεριληφθούν στο εν λόγω μέσο».

Μέ βάση τά ἀνωτέρω καί τήν κοινή λογική κάθε ἀνθρώπου εἶναι σαφές, ὅτι ἡ Κυβέρνηση μέ τήν ὁμιχλώδη, ἀλλά σαφῶς διατυπωθεῖσα βούληση, προσπαθεῖ νά ὑφαρπάξει προσωπικά δεδομένα, τά ὁποῖα ἀφοροῦν ἀποκλειστικά καί μόνον στόν ἄνθρωπο-πολίτη, ἐφ’ ὅσον ἐπιτρέπει μέ νόμο, «να αποθηκευτούν τα στοιχεία που απαιτούνται για τις Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εάν αποφασισθεί να συμπεριληφθούν στο εν λόγω μέσο».

Τό ἐρώτημα, λοιπόν, πού τίθεται καί ἀφορᾶ στή θεολογία καί στή διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι, ἐάν τά στοιχεῖα πού ἀπαιτοῦνται γιά τίς Ὑπηρεσίες Ἠλεκτρονικῆς Διακυβέρνησης, ἀφαιροῦν τήν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, ἡ ὁποία δέν εἶναι μόνον ἰσόθεος γιά τή διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀλλά καί τήν ὁποία ὁ ἴδιος ὁ Θεός, κατά τήν ἐνανθρώπησή του, ἐξασφάλισε —ἀκόμη καί γι’ αὐτήν τήν ἴδια τή σωτηρία του.

Τό αὐτεξούσιο τῆς βουλήσεως τοῦ ἀνθρώπου, τό ὁποῖο ἀποτελεῖ στοιχεῖο τοῦ κατ’ εἰκόνα Θεοῦ, εἶναι αὐτό πού δίνει τή δυνατότητα στόν ἄνθρωπο νά ἐπιστρέψει στήν κοινωνία μέ τόν Θεό.

Ὁ Μ. Ἀθανάσιος ἀναφέρει ὅτι ὁ Θεός, περισσότερα ἀπό ὅλα τά δημιουργήματα ἐλέησε τό ἀνθρώπινο γένος καί, ἐπειδή εἶδε ὅτι δέν εἶναι ἱκανό νά παραμείνει ὅπως ἐξ ἀρχῆς δημιουργήθηκε, ἔπλασε τούς ἀνθρώπους ὄχι ἁπλῶς ὅπως τά ἄλογα ζῶα τῆς γῆς, ἀλλά κατά τή δική του εἰκόνα, καί τούς μετέδωσε ἐπιπλέον καί τή δύναμη τοῦ δικοῦ του Λόγου, ὥστε νά ἔχουν τρόπον τινά κάποια σκιές τοῦ Λόγου του καί νά παραμείνουν λογικοί καί σέ κοινωνία μαζί του.

Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός κατεργάζεται τό ἔργο τῆς θ. Οἰκονομίας καί σωτηρίας τοῦ ἀνθρώπου κατά τέτοιον τρόπο, ὥστε νά μήν καταλύσει, ὄχι μόνον τήν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, ἀλλά καί αὐτοῦ τοῦ ἰδίου τοῦ διαβόλου.

Ἔτσι χρησιμοποιεῖ μέ τή σοφία του τή δικαιοσύνη καί ἀναλαμβάνει τήν ἀνθρώπινη φύση, ὥστε νά προκαλέσει τόν φθόνο τοῦ διαβόλου καί, χωρίς νά ἀσκήσει τή φυσική κυριαρχία τῆς θεϊκῆς του δύναμης, νά προκαλέσει ἐλευθέρως τόν διάβολο νά τόν ὁδηγήσει στόν θάνατο, ὥστε νά ἐξασφαλίσει στόν ἄνθρωπο τή δυνατότητα νά σωθεῖ, ἐάν βέβαια καί ὁ ἄνθρωπος ἐπιθυμήσει τή σωτηρία του.

Αὐτήν τήν ἐλευθερία, τήν ὁποία δίνει ὁ δημιουργός Θεός στά ἔλλογα κτιστά ὄντα, αὐτήν τήν ἐλευθερία, τήν ὁποία ἐξασφαλίζει ὁ ἴδιος ὁ Θεός κατά τήν ἐνανθρώπησή του, αὐτή ἡ ἐλευθερία διακυβεύεται σήμερα ἀπό αὐτούς πού θά ἔχουν πρόσβαση στά προσωπικά δεδομένα τῶν ἀνθρώπων καί θά μποροῦν ὁποτεδήποτε νά ἀσκήσουν τή δύναμή τους προκειμένου νά ἐλέγξουν τίς ἐπιλογές καί ἀποφάσεις τῶν πολιτῶν.

Ὁ ἄνθρωπος μετατρέπεται ἀπό ἐλεύθερος σέ δοῦλο καί ὑπηρέτη τῆς ἑκάστοτε κυβερνητικῆς πολιτικῆς, μετατρέπεται σέ ἕνα μετρήσιμο μέγεθος καί ἕναν ἀριθμό τοῦ κοινωνικοῦ καί πολιτικοῦ συστήματος, τό ὁποῖο θά μποροῦσε, κατά τό παράδειγμα τῆς Κίνας, νά ἐλέγχει καί νά παρεμβαίνει σέ κάθε στιγμή τῆς ζωῆς του, ἀνάλογα μέ τούς σχεδιασμούς καί τά συμφέροντα τοῦ ἑκάστοτε πολιτικοῦ καθεστῶτος.

Ἕνα παράδειγμα αὐτοῦ εἶναι τά ὁλοκληρωτικά καθεστῶτα, τά ὁποῖα, ἔχοντας τή δυνατότητα πλήρους πρόσβασης καί ἐλέγχου τῶν προσωπικῶν δεδομένων τῶν πολιτῶν, μποροῦν νά μετατρέψουν μία ἐλεύθερη κοινωνία σέ ἕνα ἀπέραντο στρατόπεδο συγκέντρωσης (π.χ. Χίτλερ).

Ἡ νέα ταυτότητα δέν ἀποτελεῖ ἕνα ἁπλό στοιχεῖο ταυτοποίησης, ἀλλά ἕνα μέσο πρόσβασης στήν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, τήν ὁποία χορήγησε ὁ ἴδιος ὁ Θεός.

Ἀνατρέπει τήν τάξη καί ἀντιστρέφει τή θέση τοῦ ἀνθρώπου μέσα στόν κόσμο καθώς τόν μεταβάλλει ἀπό ἐλεύθερο, κυριάρχο τῆς κτίσης καί διαμορφωτή τοῦ πολιτικοῦ —καί ὄχι μόνον— συστήματος, σέ δοῦλο, ὑποχείριο τῶν ἀνθρώπων καί παθητικό ἀποδέκτη ἀποφάσεων, πού λαμβάνονται ἀπό συγκεκριμένα κέντρα ἐξουσίας σέ ἐθνικό (κυβέρνηση, ἀνεξάρτητες ἀρχές κ.ἄ.) ἤ διεθνές ἐπίπεδο (ΕΕ., ΟΗΕ, ΠΟΥ, Παγκόσμιο Οἰκονομικό Φόρουμ κ.λπ).

Τό θέμα ἑπομένως εἶναι ἄκρως θεολογικό, διότι θά πρέπει νά διασφαλίσουμε τήν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, μέσῳ τῆς ὁποίας ἐξασφαλίζεται ἡ σωτηρία τοῦ ἰδίου καί ὁλόκληρου τοῦ κόσμου.

Ὡς ἐκ τούτου καλούμαστε μέ εὐθύνη ἔναντι τῆς παρακαταθήκης, τήν ὁποία ἐλάβαμε, καί τῆς εὐθύνης τῶν ψυχῶν, γιά τίς ὁποῖες θά λογοδοτήσουμε στόν Κύριο τοῦ ἀμπελῶνος, τοῦ ὁποίου εἴμαστε ἐργάτες, να ὑποστηρίξουμε ἕναν τρόπο ταυτοποίησης, ὁ ὁποῖος θά ἐξασφαλίζει τήν ταυτοποίηση τοῦ προσώπου χωρίς νά διακυβεύεται ἡ ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου.

ΠΗΓΗ: romfea.gr & Arxon.gr
ΠΗΓΗ ΦΩTO: wikipedia.org

Η Χειροτονία του Επισκόπου Σταυροπηγίου ΑλεξίουΗ Χειροτονία του Επισκόπου Σταυροπηγίου Αλεξίου

Ακολουθεί το άρθρο απο Arxon.gr

Με κάθε λαμπρότητα τελέσθηκε σήμερα(στις 4 Νοεμβρίου, 2023), η Χειροτονία του Επισκόπου Σταυροπηγίου κ. Αλεξίου στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Γλυφάδας.

Της Πολυαρχιερατικής Θείας Λειτουργίας προέστη ο Σεβ. Μητροπολίτης Γλυφάδας κ. Αντώνιος, συλλειτουργούντων των Σεβ. Μητροπολιτών Σύρου κ. Δωροθέου, Σιδηροκάστρου κ. Μακαρίου, Χαλκίδος κ. Χρυσοστόμου, Κορίνθου κ. Διονυσίου, Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου, Ιλίου κ. Αθηναγόρα, Θεσσαλιώτιδος κ. Τιμοθέου και Φαναρίου κ. Αγαθαγγέλου.

Συμπροσευχόμενοι παρέστησαν ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος, οι Σεβ. Μητροπολίτες Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, Μάνης κ. Χρυσόστομος, Θήρας κ. Αμφιλόχιος και Γόρτυνος κ. Νικηφόρος.

Φωτο: Χρήστος Μπόνης

ΠΗΓΗ Arxon.gr

Ενθρονίστηκε ο νέος Μητροπολίτης Παραμυθίας ΣεραπίωνΕνθρονίστηκε ο νέος Μητροπολίτης Παραμυθίας Σεραπίων

Ακολουθεί το άρθρο απο Arxon.gr

Σε κλίμα λαμπρό ενθρονίστηκε σήμερα, 18 Νοεμβρίου 2023, ο νέος Μητροπολίτης Παραμυθίας, Γηρομερίου και Πάργας κ. Σεραπίων.

Το νέο Μητροπολίτη υποδέχθηκαν ο Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως, Μητροπολίτης Κονίτσης κ. Ανδρέας, ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιωαννίνων κ. Μάξιμος, ως εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου και ο Δήμαρχος Σουλίου κ. Ιωάννης Καραγιάννης, ο οποίος και καλωσόρισε τον νέο Ποιμενάρχη.

Στην ενθρόνιση παραβρέθηκαν ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος, η Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και Σοφία Ζαχαράκη, Αρχιερείς, Βουλευτές, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Δήμαρχοι του Νομού, Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και εκπρόσωποι τοπικών αρχών και φορέων.

Φωτο: Δημήτρης Καραγιάννης

ΠΗΓΗ Arxon.gr

Arxon.gr

Eνθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Φλωρίνης ΕιρηναίουEνθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Φλωρίνης Ειρηναίου


Ακολουθεί το άρθρο απο το Arxon.gr

Με κάθε λαμπρότητα η Φλώρινα υποδέχτηκε σήμερα(στις 19/11/23) το μεσημέρι τον νέο της Ποιμενάρχη, Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ. Ειρηναίο,

Η υποδοχή πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη από κόσμο κεντρική πλατεία της πόλης από τον Τοποτηρητή Μητροπολίτη Γρεβενών κ. Δαβίδ, τον Δήμαρχο Φλώρινας κ. Βασίλη Γιαννάκη και τον Υφυπουργό Εσωτερικών κ. Στάθη Κωνσταντινίδη.

Ο Δήμαρχος Φλώρινας προσφώνησε τον νέο Μητροπολίτη και του επέδωσε αναμνηστικό δώρο. Ακολούθησε η αντιφώνηση του νέου Μητροπολίτη και εν συνεχεία κατευθύνθηκαν όλοι προς τον Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Παντελεήμονα.



Φωτο: Χρήστος Μπόνης

ΠΗΓΗ Arxon.gr

40η ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.40η ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.

Ανακοινωση της Ιερά Μητρόπολις Κορίνθου, Σικυώνος, Ζεμενού, Ταρσού και Πολυφέγγους 

Με την παρουσία όλων των Κληρικών της Ι. Μητροπόλεως μας πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2023, η 40η Ιερατική Σύναξη, στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο, υπό την προεδρία του Σεβ. Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου. Της Ιερατικής Συνάξεως προηγήθηκε προσευχή και στην συνέχεια ο Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμος Παπαλεξόπουλος, Ιεροκήρυκας της Ι. Μητροπόλεως μας και Ηγούμενος της Ι. Μονής «ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΠΑΝΤΩΝ ΧΑΡΑ», ομίλησε με θέμα: «Ο Ιερεύς, ως θεραπευτής και θεραπευόμενος, μέσα από το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως».

Ο π. Άνθιμος στη σύντομη εισήγηση του, αφού ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Διονύσιο δια την ανάθεση της διακονίας του εισηγητού ανέπτυξε το θέμα του, με αναφορές τόσο σε Αγιογραφικά χωρία όσο και σε αναλύσεις των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας, ομιλώντας για το έργο του Ιερέως υπό το πρίσμα του «θεραπευτή». Επεσήμανε ότι η Εκκλησία αποτελεί ένα «ιατρείο» όπου ο Χριστός είναι ο Ιατρός των ψυχών και των σωμάτων των Πιστών, ενώ ο λειτουργός Του είναι αυτός που ασκεί την θεραπευτική επιστήμη, προκειμένου να επανορθώσει την αμαυρωθείσα από την αμαρτία εικόνα του.

Ο Ιερεύς που τελεί το Μυστήριο της Πνευματικής Πατρότητας οφείλει πρώτα να έχει θεραπευτεί από τα δικά του πάθη και τις αμαρτίες, ώστε στο πρόσωπο του, ο εξομολογούμενος, να βλέπει τον ίδιο τον Χριστό. Όλοι οι άνθρωποι αμαρτάνουν και γι᾿ αυτό χρειαζόμαστε όλοι την θεραπεία της ψυχής που παρέχει η Ι. Εξομολόγηση. Άλλωστε και ο Ιερεύς είναι ομοιοπαθής άνθρωπος με τους υπόλοιπους Πιστούς, ο οποίος αφού θεραπευτεί πρώτα ο ίδιος, στην συνέχεια, έχοντας την πείρα και την Χάρη του Θεού, αγωνίζεται να θεραπεύσει πνευματικά και τους υπόλοιπους Πιστούς. Ο Ιερεύς ως λειτουργός των Μυστηρίων της Εκκλησίας τελεί την Αναίμακτο Ιερουργία και καλεί τους Πιστούς να Κοινωνήσουν των Αχράντων Μυστηρίων, αφού πρώτα έχει ο ίδιος γευτεί και χορτάσει από τις Μυστικές δωρεές του Θεού. Κατά τον ίδιο τρόπο δεν νοείται να τελεί το Μυστήριο της Μετανοίας και ο ίδιος να μην έχει συμμετάσχει στην χάρι αυτού του Ι. Μυστηρίου.

Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του ο Ιεροκήρυξ επεσήμανε το χρέος που έχουν όλοι, όσοι έχουν αναλάβει το έργο της θεραπείας των πεφορτισμένων αδελφών μας, να οφείλουν με την καθημερινή και αδιάλειπτη μετάνοιά τους να υπακούουν στο Προδρομικό πρόσταγμα «Μετανοεῖτε, ἤγγικεν γάρ ἡ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν». (Ματθ. Γ’,2), και αφού καθαριστούν από τα δάκρυα της μετανοίας ας σπεύσουν να φωτίσουν τους αδελφούς μας με το ανέσπερο Φως του Ηλίου της Δικαιοσύνης!

Στην συνέχεια ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας έλαβε τον λόγο και, αφού ευχαρίστησε τον Ιεροκήρυκα της Ι. Μητροπόλεως μας π. Άνθιμο για την εισήγησή του, έδωσε Ποιμαντικές συμβουλές και διοικητικές διευκρινήσεις για τρέχοντα Εκκλησιαστικά θέματα και ιδιαιτέρως για τον προγραμματισμένο για τις 2, 3 και 4 Δεκεμβρίου 2023 «ΕΡΑΝΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ»

Η 40η Ιερατική Σύναξη έληξε με ευχές του Σεβ. Ποιμενάρχου μας προς τους Κληρικούς για «καλά Χριστούγεννα» και την φήμη του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, που έψαλαν όλοι οι Κληρικοί μας.

Αμέσως μετά ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας επιθεώρησε τα έργα του «ΓΕΥΜΑΤΟΣ ΑΓΑΠΗΣ» του Καθεδρικού Ι. Ναού του Απ. Παύλου Κορίνθου, τα οποία, με μέριμνα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, πραγματοποιούνται στον προαύλιο χώρο και βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη ώστε σύντομα να ανακουφίσουν το έχον την ανάγκη τους Κορινθιακό Ποίμνιο.

ΕΚ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ.

Πηγη: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΟΡΙΝΘΟΥ – imkorinthou.org

Ιερατική Σύναξη στην Ιερά Μητρόπολη ΚαλαβρύτωνΙερατική Σύναξη στην Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων

ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ

Τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε Ιερατική Σύναξη στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Φανερωμένης στο Αίγιο, παρουσία του Σεπτού Ποιμενάρχου μας, Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου.

Ο Σεβασμιώτατος, αφού ευχαρίστησε τους ιερείς που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή του, αναφέρθηκε σε θέματα της θείας λατρείας, υπογραμμίζοντας ότι “το πρώτιστο λειτούργημα του ιερέα είναι η επιτέλεση των λατρευτικών του καθηκόντων στην ενορία. Μέσα από τη λειτουργική ζωή της ενορίας επιτυγχάνεται ο αγιασμός των πιστών και του ιερέα, καθώς και η εν Χριστώ ενότητα του εκκλησιαστικού σώματος. Γι’ αυτό οι Ιερές Ακολουθίες θα πρέπει να επιτελούνται καθημερινά, σύμφωνα με το τυπικό της Εκκλησίας μας.”

Στη συνέχεια, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο ποιμαντικό έργο των ενοριών και στην ανάγκη προσέγγισης του λαού και ιδιαιτέρως των νέων, που αποτελούν το μέλλον της εκκλησιαστικής ζωής. “Γι’ αυτό”, ανέφερε χαρακτηριστικά, “οι ιερείς κάθε ενορίας θα πρέπει να πλησιάσουν τον λαό, να αφουγκραστούν τα προβλήματα και τις αγωνίες του και να δείξουν έμπρακτο ενδιαφέρον για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Να γίνουν συνοδοιπόροι και συγκυρηναίοι στη ζωή του. Η ποιμαντική δεν θα πρέπει να ασκείται μόνο μέσα στον ναό, αλλά και έξω από αυτόν, εκεί όπου οι πιστοί δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα.”

Ιδιαίτερα, όμως, ο Σεπτός Ποιμενάρχης μας αναφέρθηκε στην ανάγκη προσέγγισης των νέων, στη συμπαράσταση των νέων ζευγαριών στο ξεκίνημα της νέας τους ζωής, αλλά και στην παρουσία των ιεροπαίδων κατά τις Ιερές Ακολουθίες. “Σε αυτή την περίπτωση”, υπογράμμισε, “ο ιερέας θα πρέπει να είναι προσηνής και με πολλή διάκριση και απλότητα να πλησιάσει τα παιδιά και να τους εμπνεύσει την αγάπη για τη διακονία του Ιερού. Όπως ο λύχνος φωτίζει την οικία έτσι και ο ιερέας με την ευλογημένη οικογένειά του θα πρέπει να φωτίζουν τους ανθρώπους με τη δημόσια εμφάνισή τους, υπενθυμίζοντάς τους ότι είναι δίπλα τους για να τους στηρίζουν.”

Τέλος, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στα θέματα της ενότητος μεταξύ των ιερέων, της τηρήσεως της εκκλησιαστικής παραδόσεως και της ανάγκης να καταφεύγουν όλοι οι ιερείς στο Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως στον πνευματικό πατέρα, προκειμένου να εύρουν πνευματική ανάπαυση, επιστηριγμό και ενισχυόμενοι από τη χάρη του Θεού, να συνεχίζουν το ποιμαντικό τους έργο.

Στη συνέχεια, ακολούθησαν δύο εισηγήσεις:

Ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Σπυρίδων Σιαφλάς, Αρχιερατικός Επίτροπος Ακράτας, ανέπτυξε το θέμα της αυτοχειρίας και τη θέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας, με βάση τη διδασκαλία των Πατέρων και των Ιερών Κανόνων.

Ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Χρήστος Τσάκαλος, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος, αναφέρθηκε σε θέματα λειτουργικών τυπικών διατάξεων, ευταξίας των Ιερών Ναών καί διεκπεραιώσεως διοικητικών θεμάτων.

Τέλος, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμ. Ιωακείμ Βενιανάκης, Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως, ανακοίνωσε την πραγματοποίηση δύο Συνεδρίων: α) του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου, υπό τον τίτλο «Αγίου & Ενδόξου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά Οδοί», το οποίο θα διεξαχθεί από 2 έως 4 Φεβρουαρίου 2024 στη Μαρτυρική πόλη των Καλαβρύτων, με τη συμμετοχή 30 εγκρίτων ερευνητών και καθηγητών Πανεπιστημίων της Ελλάδος και του Εξωτερικού, με σκοπό να αναδειχθεί κάθε πτυχή του βίου, της δράσεως, των έργων και των θαυμάτων του Ευαγγελιστού, καθώς και η σχέση Αυτού με την περιοχή μας, και β) του Β΄ Συνεδρίου Νεολαίας υπό τον τίτλο «Η Εκκλησία συζητά με τους νέους», το οποίο θα διεξαχθεί από 12 έως 14 Ιανουαρίου 2024 στο Αίγιο, με σκοπό την ανάδειξη, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων, που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι νέοι άνθρωποι στη σύγχρονη εποχή.

Εκ του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Μητροπόλεως

Συνάντηση Αρχιεπισκόπου με τον υφυπουργό Προστασίας του ΠολίτηΣυνάντηση Αρχιεπισκόπου με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη

Σύμφωνα με το romfea εγινε συνάντηση με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Κωνσταντίνο Κατσαφάδο είχε σήμερα το πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.

Ο κ. Κατσαφάδος ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο για την συνάντηση και αναφέρθηκαν σε διάφορα θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

ΠΗΓΗ romfea.gr